Followers

Tuesday, October 19, 2010

POKOK SAWI

Hari ni ummi petik sawi yg ummi tanam (tp xsiram n baja) kt blkg rmh tu..hehe cube tgk sawi tu kurus kan mcm ummi...bkn xsiram langsung cuma bila ingat ummi siram bila lupa tu mengering la dia,nasib baik hujan agak kerap hrtu..yg syok nya dlm byk2 biji yg ditabur,itu je sepokok yg menjadi..yg lain tumbuh gak tp daun nye xmengembang ala2 hidup segan mati tak mau..kesian kau pokok sawiku....ade gak la pokok2 lain yg ummi tanam serai,pandan,halia,kunyit n pisang..alhmdulillah la ok gak wpun xcukup baja mcm tuan dia..hahaha
Published with Blogger-droid v1.6.3

3 comments:

UMMI AMNA&AMZAR said...

Lupe nak gtau...sawi tu dah masak/rebus sekali ngn yg ummi beli dr pasar..

Anonymous said...

rajin jgk bercuck tanam...

UMMI AMNA&AMZAR said...

rajin bercucuk tanam tp malas nak menyiram..huhu ummi jd pendera tanaman..sian dorang kan?

Blog Archive

Contest : Siapa Nak Jadi Cover Buku?

Contest : Siapa Nak Jadi Cover Buku?
Dah menang!!! nnt ada la kat kulit buku KITARAN HIDUP BERKELUARGA

"Gaban's Lovely Craft & Embroidery GA 2010"

"Gaban's Lovely Craft & Embroidery GA 2010"
ummi menang saguhati

areteacar 1st contest, keluarga bahagia!

areteacar 1st contest, keluarga bahagia!
ummi salah seorang pemenang jgk!!

"pabila photo mula.... ber...cerita"

"pabila photo mula.... ber...cerita"
Ummi salah seorang pemenang!!

Amna Safiyyah won 3rd Prize

Amna won 1st Prize

Amna won 2nd Prize, Amzar won 3rd prize

KAWAN2 UMMI

NI LAGI KAWAN2 UMMI